Modalitatile de contestare a deciziei
institutiei publice in situatia in care o persoana se considera vatamata in
privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate in
conformitate cu Hotararea nr.123/2002 privind Normele metodologice de
aplicare a Legii nr.554/2001 sunt:
• Art. 32 - In cazul in care o persoana considera ca dreptul privind accesul
la informatiile de interes public a fost incalcat, aceasta se poate adresa
cu reclamatie administrativa conducatorului autoritatii sau institutiei
publice careia i-a fost solicitata informatia.
• Art. 33 - Persoana care se considera vatamata in drepturile sale poate
depune reclamatia administrativa prevazuta la art. 32 in termen de 30 de
zile de la luarea la cunostinta a refuzului explicit sau tacit al
angajatilor din cadrul autoritatii sau institutiei publice pentru aplicarea
prevederilor Legii nr. 544/2001 si ale prezentelor norme metodologice.
• Art. 34 - In cazul in care reclamatia se dovedeste intemeiata, raspunsul
la aceasta se transmite solicitantului care se considera lezat in termen de
15 zile de la depunerea reclamatiei administrative. Acest raspuns va contine
informatiile de interes public solicitate initial si, de asemenea, va
mentiona sanctiunile disciplinare aplicate in cazul functionarului vinovat,
in conditiile legii.
• Art. 35 - (1)Pentru analiza reclamatiilor administrative ale persoanelor,
vizand nerespectarea prevederilor Legii nr. 544/2001 si ale prezentelor
norme metodologice, la nivelul fiecarei autoritati sau institutii publice se
constituie o comisie de analiza privind incalcarea dreptului de acces la
informatiile de interes public.
- (2)Comisia de analiza privind incalcarea dreptului de acces la
informatiile de interes public va avea urmatoarele responsabilitati:
a)primeste si analizeaza reclamatiile persoanelor;
b)efectueaza cercetarea administrativa;
c)stabileste daca reclamatia persoanei privind incalcarea dreptului de acces
la informatiile de interes public este intemeiata sau nu;
d)in cazul in care reclamatia este intemeiata, propune aplicarea unei
sanctiuni disciplinare pentru personalul responsabil si comunicarea
informatiilor de interes public solicitate. in cazul functionarilor publici
culpabili comisia de analiza va informa despre rezultatul cercetarii
administrative comisia de disciplina a autoritatii sau institutiei publice,
care va propune aplicarea unei sanctiuni corespunzatoare, potrivit legii;
e)redacteaza si trimite raspunsul solicitantului.
• - Art. 36 - (1)Solicitantul care, dupa primirea raspunsului la reclamatia
administrativa, se considera in continuare lezat in drepturile sale
prevazute de lege, poate face plangere la sectia de contencios administrativ
a tribunalului, in termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute
la art. 7 din Legea nr. 544/2001.
- (2)Scutirea de taxa de timbru pentru plangerea la tribunal si recursul la
curtea de apel nu include si scutirea de la plata serviciilor de copiere a
informatiilor de interes public solicitate.
De asemenea, cetatenii sau
organizatiile legal constituite pot adresa Inspectoratului Teritorial de
Munca Brasov petitii, in conformitate cu procedura descrisa in Ordonanta
27/2002 si in Regulamentul de organizare si functionare a Inspectoratului
Teritorial de Munca Brasov (Legea nr. 108/1999, H.G. nr. 767/1999).
Petitiile se adreseaza in scris la adresa mentionata mai sus si trebuie sa
cuprinda in mod obligatoriu numele si prenumele petitionarului, precum si
adresa unde acesta urmeaza sa primeasca raspunsul.
Toate solicitarile, sesizarile si petitiile vor fi solutionate in termene
prevazute de legislatia in vigoare.
|